Test opon letnich 2016 w rozmiarze 205/55 R16

Zima w 2015 roku zaskoczyła wszystkich – przyszła na jedyne 2 tygodnie. Mamy luty a pogoda już zwiastuje wiosnę. Nie dziwi zatem, że kierowcy zaczęli się rozglądać za zakupami opon na najbliższy sezon a to oznacza, że czas najwyższy na test opon letnich 2016!

Czy są zmiany względem lat ubiegłych? Przyglądając się ofercie najważniejszych producentów łatwo zauważyć, że tegoroczne zmiany dotknęły przede wszystkim opony do samochodów sportowych i SUVów, skądinąd jest to najszybciej rozwijający się segment wśród producentów samochodów, więc decyzja oponiarzy nie dziwi. Prawdopodobnie poświęcimy temu tematowi osobny artykuł. Na chwilę obecną w rozmiarze 205/55 R16 na rok 2016 nowości brak*.

Wprawdzie oponiarze nie wypuścili nic nowego, ale za to zmieniły się nieco preferencje klientów. Do głosu doszła chińska marka Nexen, która niedawno otworzyła fabrykę w Czechach. Ich opony są coraz ciekawsze i mimo rosnącej popularności nie spotkaliśmy się z ani jedną reklamacją na produkty tej marki.

Test opon letnich 2016 w rozmiarze 205/55 R16 według klientów sklepu OponyLux.pl

Dunlop-BluResponse 1. Dunlop Sport Bluresponse 205/55 R16
Świetny, uniwersalny bieżnik na lato. Opona jest nasamowicie cicha a przy tym rewelacyjnie przyczepna na mokrej nawierzchni.
Sprawdź ceny >

primacy3_detal 2. Michelin Primacy 3 205/55 R16
Kolejna bardzo cicha opona w zestawieniu. Dobre rozwiązania na trasy, nieco twardsza niż model Energy Saver+, który też jest dostępny w tym rozmiarze.
Sprawdź ceny >

contipremiumcontact 5 3. Continental ContiPremiumContact 5
Kolejny dobry wybór, ale przede wszystkim do jazdy po autostradach, większym samochodem. Opony są miękkie, bardzo komfortowe a przy tym dobrze trzymają się drogi.
Sprawdź ceny >

Michelin-Energy-Saver-Plus_detal 4. Michelin Energy Saver+ 205/55 R16
Energy Saver+ to doskonałe opony do codziennej jazdy po mieście. Oszczędne, wytrzymałe, chociaż nie tak ciche i komfortowe jak poprzednicy.
Sprawdź ceny >

Nokian-Linedetal 5. Nokian Line 205/55 R16
Popularna opona od fińskiego producenta. Wprawdzie nie tak popularna jak zimowe konstrukcje, ale to nadal bardzo solidna opona.
Sprawdź ceny >

kormoran-runpro-b3-B 6. Kormoran Runpro B3 205/55 R16
Najtańsza opona na rynku, która nie pochodzi z Chin. Mimo bardzo niskiej ceny nie jest to zły wybór o ile nie jeździmy dużo i szybko.
Sprawdź ceny >

Presto_detal 7. Dębica Presto 205/55 R16
Dębica to marka sama w sobie. Dosyć niezawodna, chociaż głośna i nie najlepsza na mokrej nawierzchni. W sam raz na krótkie dystanse do pracy.
Sprawdź ceny >

nexenN8000 8. Nexen N8000 205/55 R16
Jedyna opon Chińska w zestawieniu. W sezonie 2015 cieszyła się sporą popularnością, nie dotarły do nas żadne negatywne głosy, była wręcz poszukiwana.
Sprawdź ceny >

Jak widać, test opon letnich 205/55 R 16 zmienił się w 2016 roku względem 2015. Nie mniej TOP 3 pozostało prawie bez zmian, nadal królem jest Dunlop. Jako osoba, która jeździ większe dystanse doceniam przede wszystkim bardzo cichy bieżnik ale także dobre zachowanie na mokrej nawierzchni. Jest to tym bardziej istotne w samochodach pozbawionych napędu 4×4 czy kontroli trakcji. Start na mokrej nawierzchni, czy jazda po kałużach jest po prostu niebezpieczna na słabych i twardych oponach.

Wysokie miejsca Michelin nie dziwią, chociaż chyba bardziej jest to kwestia przywiązania do marki niż aż takiej jakości. Oba modele (odpowiednio 2 i 4 miejsce w teście) są dosyć drogie, ale zapewniają dobrą trakcję. Pewną ciekawostką są Nexeny. Porównując je do Dębicy czy Kormorana (podobna cena) nadal wolałbym jedną z bardziej znanych marek. Nie zmienia to faktu, że żadna z tych opon nie jest rewelacyjna – spełnią swoje zadanie, ale jeżeli dużo się jeździ to zdecydowanie warto zainwestować w coś bardziej pewnego. Większość rankingów opon wskazuje pokazuje przepaść między modelami z górnej półki a tanimi oponami, chociaż da się znaleźć kompromis.

Jak będą wyglądały testy niezależnych organizacji? ADAC czy GTU jeszcze nie opublikowały swoich testów opon letnich, ale jak tylko się pojawią natychmiast pokażemy Wam ich wyniki.

* ew. nowości pokazał Nokian, ale czekamy ciągle na szczegóły oraz rozmiarówkę.

Przemysław Durczak Przemysław Durczak (48 Posts)

Z zamiłowania fotograf i fan szybkich samochodów. Specjalista od wszelkich zagadnień technicznych i nowinek branżowych.


Dodaj komentarz

17 komentarzy do "Test opon letnich 2016 w rozmiarze 205/55 R16"

Powiadom o
avatar
Sortuj wg:   najnowszy | najstarszy | oceniany
Kit
Gość

A dlaczego zapomniano o Goodyearach? Np taki model Goodyear Efficient Grip Performance.
Na czolowych miejscach w testach, nie jest zbyt drogi, za to cichy i przyczepny na mokrym.

miro (blog autosstrada)
Gość

Niektóre firmy mają taką renomę, że mogą sprzedawać byle co, a klienci i tak będą zachwyceni, pozdrawiam i zapraszam do odwiedzin

Pete
Gość

O tak. Pirelli P5000 (jakoś tak, lata temu) to było zabójstwo w Pugu 306. A zimówki Goodyear (klasy średniej-wyższej) na większym śniegu przegrywały z kretesem ze zwykłymi Dębicami 😛 Toyo T48 (fabryczne) po 5 latach praktycznie nie nadające się do jazdy, cenowo na poziomie innych premium… Więcej wtop na pewno się znajdzie. Jak chcecie brać premium to lepiej porównać z mniej znanymi markami, może się okazać że mają w porównaniu nagle niewiele zalet 😉

kmarks
Gość

proponuje jeszcze uwzględnić w teście innych producentów, choć wiem że miejsce jest ograniczone:) Brakuje mi np Yokohamy coś z BlueEarth np AE50, moim zdaniem lepsza niż Dunlop czy Continental

Zbyszek
Gość

Najpierw piszecie o oponie Michelin Primacy 3, cytuję:”Kolejna bardzo cicha opona w zestawieniu” a później, cytuję:”Wysokie miejsca Michelina nie dziwią…Oba modele (odpowiednio 2 i 4 miejsce w teście) są dosyć głośne…”
To jak jest są ciche czy głośne?

Artur
Gość

Proponuje poprawić. Nexen nie jest z Chin. To opona Koreańska. Skoda pozwolila sobie dawac ja na 1 wyposażenie np w rapidzie.

wpDiscuz