Test opon letnich w rozmiarze 235/40 R18 z 2016 roku

Testy opon letnich są powszechnie wykorzystywane przez kierowców przed zakupem opon. Nic dziwnego, wybór jest ogromny a przecież od niego zależy nasz komfort i nasze bezpieczeństwo. Jest jednak pewna kategoria opon, które nastawione są tylko i wyłącznie na wrażenia z jazdy i dobrą trakcję. Są to oczywiście opony do samochodów sportowych, które pojawiają się tylko w większych rozmiarach.

Poniżej prezentujemy test opon letnich w rozmiarze 235/40 R18 z 2016 roku, który przeprowadził magazy Auto Motor Sport. Rozmiar ten występuje w takich popularnych samochodach jak: Audi A6/S6 A5 i S5, Skoda SUPERB i Octavia, Volkswagen PASSAT CC, Golf VII Gen., Scirocco, Ford Mondeo.

Test opon letnich w rozmiarze 235/40 R18 z 2016 roku Auto Motor Sport

Nazwa

Ocena łączna Mokro Sucho Trwałość Hałas Cena

# 1 miejsce

Goodyear
Eagle F1 Asymmetric 3

9,4/10 9,6/10 9,3/10 10/10 8/10

Sprawdź cenę

# 2 miejsce

Dunlop
Sport Maxx RT 2

9/10 8,9/10 9,1/10 10/10 8/10

Sprawdź cenę

# 3 miejsce

Hankook
Ventus S1 Evo 2 K117

8,6/10 8,8/10 8,6/10 8/10 9/10

Sprawdź cenę

# 4 miejsce

Vredestein
Ultrac Vorti

8,5/10 8,1/10 9,5/10 5/10 7/10

Sprawdź cenę

# 5 miejsce

Pirelli
P Zero

8,3/10 8,6/10 8,3/10 7/10 7/10

Sprawdź cenę

# 6 miejsce

Toyo
Proxes T1 Sport Plus

8,0/10 8,4/10 7,7/10 8/10 8/10

Sprawdź cenę

# 7 miejsce

Falken
Azenis FK453

7,8/10 7,5/10 8,2/10 6/10 10/10

Sprawdź cenę

# 8 miejsce

Cooper
Zeon CS Sport

7,5/10 7,1/10 7,9/10 7/10 8/10

Wyniki testu są intrygujące. Pierwsze dwa miejsca zajmują opony tego samego koncernu czyli Goodyear-Dunlop. W zasadzie są to też przeze mnie najczęściej polecane opony letnie w większych rozmiarach, ale te dwa bieżniki są nowe, weszły do sprzedaży w 2016 roku i nie ma o nich jeszcze zbyt wielu opinii. Nie mniej, względem poprzedników poprawiono nieco trakcję i przede wszystkim położono nacisk obniżenie głośności.

Ogólnie można zauważyć taki trend – jeżeli producentowi niewiele zostało do poprawienia w kwestii bezpieczeństwa to bierze się za hałas. Dobrze, co jeszcze możemy wyczytać z testu? Pirelli P Zero (ale w wersji poprzedniej, około czerwca zaprezentowano nową odsłonę tej opony) ma rzekomo gorszą trakcję od Hankooka. Na pewno jest oponą bardziej głośną, co wskazali też twórcy testu, ale jeżeli chodzi o przyczepność to nie mogę się z tym zgodzić. Ciekaw jestem jak w tym teście wypadłyby nowe P Zero, które mają znacznie poprawioną głośność, oraz większą powierzchnię styku opony z nawierzchnią.

Co jeszcze mamy w teście? Z ciekawszych marek w sumie nieźle zaprezentowały się Toyo i Falken. Obie marki nie należą w Polsce do popularnych, chociaż do takich zastosowań nadają się naprawdę nieźle, może z lekkim naciskiem na Toyo jeżeli chodzi o trakcję.

Ok, to tyle jeżeli chodzi o test opon 235/40 R18 Auto Motor Sport. A co na to konsumenci? Poniżej przedstawiamy 5 najbardziej popularnych opon letnich w tym rozmiarze:

Najchętniej kupowane opony 235/40 R18 według OponyLux.pl

Dunlop-Sport-Maxx-RT_detal 1. Dunlop Sport Maxx RT
Świetna opona do szybszej jazdy, chociaż nie tak twarda jak np. Pirelli. Dobra zwłaszcza w dłuższą trasę, gdzie zdarzy nam się przyśpieszyć, ale chcemy zachować nieco komfortu.

Sprawdź ceny >

Vredestein Ultrac Sessanta 2. Vredestein Ultrac Sessanta
Vredestein to mało znany producent, ale opony które tworzy są bardzo wysokiej jakości. Model Ultrac Sessanta zasłynął nietypową rzeźbą bieżnika jak i bardzo dobrym zachowaniem na drodze. Nie mniej nie jest to cicha opona, ale za to trudno o lepszą trakcję.

Sprawdź ceny >

Goodyear F1 Asymmetric 2 3. Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2
Opona bardzo podobna do Dunlopa, ale jednak nieco bardziej cywilna. Trochę więcej komfortu w zamian za gorsze zachowanie w zakrętach.

Sprawdź ceny >

Continental ContiSportContact 5 4. Continental ContiSportContact 5
Continental nie słynie może z opon sportowych, ale za to opony dla limuzyn robi świetne. Taki też jest ContiSportContact 5 – wygodny, komfortowy, ale na pewno nie cichy i nie tak pewna w prowadzeniu.

Sprawdź ceny >

Pirelli P7 Cinturato 5. Pirelli P7 Cinturato Blue
Pirelli P7 Cinturato Blue to opona dla limuzyn, która ma bardzo dobrą trakcję i niezły komfort. Trochę gorzej jeżeli chodzi o poziom hałasu.

Sprawdź ceny >

Ponieważ Dunlop Sport Maxx RT 2 i Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 weszły do produkcji dopiero w tym roku konsumenci nie mieli jeszcze zbyt wielu okazji do zakupu. Niekwestionowanymi liderami sprzedaży są jednak poprzednicy. Wysoko jest także poprzednik testowanego Vredestein’a Ultrac Cento, czyli model Sessanta.

Największą niespodzianką był dla mnie wybór jeżeli chodzi o Pirelli. Pirelli P7 Cinturato Blue to bieżnik dla limuzyn i większych samochodów rodzinnych, nie ma odpowiedniej budowy do sportowej jazdy (między innymi zbyt miękkie boki), co innego Pirelli P Zero. Wyjaśnienie tego fenomenu jest dosyć proste. Oba bieżniki są prawie w identycznej cenie, ale P7 Blue ma zdecydowanie lepszą etykietę unijną i to ona zaważyła.

Etykiety unijnej absolutnie nie można traktować jako ostatecznej wyroczni o czym też już pisaliśmy, nie mniej dla nieświadomego konsumenta wybór jest oczywisty.

Podsumowując, co ja bym wybrał mając sportowy samochód? Chyba skłonił bym się do jednej z 2 marek, które stale współpracują z największymi wyścigami samochodowymi czyli Dunlopa i Pirelli. Którą z tych opon bym wybrał, to już zależy od ceny, chociaż od lat jeżdżę na Dunlopach i raczej postawiłbym na nie.

Przemysław Durczak Przemysław Durczak (48 Posts)

Z zamiłowania fotograf i fan szybkich samochodów. Specjalista od wszelkich zagadnień technicznych i nowinek branżowych.


Dodaj komentarz

Bądź pierwszy!

Powiadom o
avatar