Test opon zimowych 225/45 R17

Zima to pora roku, która wymaga najwięcej zarówno od kierowcy jak i od pojazdu. Nic więc dziwnego, że do wyboru opon zimowych kierowcy przykładają się zdecydowanie bardziej, niż w wypadku opon letnich. Organizacja ADAC zajmuje się testowaniem opon od wieków i jest jedną z najbardziej rzetelnych (mimo kilku wpadek na przestrzeni lat). Test opon zimowych w rozmiarze 225/45 R17 znacznie różni się od testów innych organizacji, zarówno jeżeli chodzi o podium jak i dalsze miejsca.

Spójrzmy jednak najpierw na sam test opon zimowych a omówimy go za moment.

Test opon zimowych w rozmiarze 225/45 R17 ADAC

Nazwa

Mokro Sucho Śnieg Lód Hałas Opory toczenia Cena

# 1 miejsce

Dunlop
Winter Sport 5

4/6 4/6 5/6 4/6 4/6 4/6  

Sprawdź cenę

 

# 2 miejsce

Pirelli
Sottozero 3

4/6 4/6 4/6 4/6 3/6 4/6  

Sprawdź cenę

 

# 3 miejsce

Firestone
Winterhawk

3/6 4/6 4/6 4/6 4/6 4/6  

Sprawdź cenę

 

# 4 miejsce

Goodyear
Ultragrip Performance Gen-1

4/6 3/6 5/6 4/6 3/6 4/6  

Sprawdź cenę

 

# 5 miejsce

Hankook
Winter i*cept evo2 W320

3/6 4/6 4/6 4/6 3/6 4/6  

Sprawdź cenę

 

# 6 miejsce

Nokian WR D4

4/6 4/6 4/6 4/6 3/6 3/6  

Sprawdź cenę

 

Przede wszystkim w teście brakuje Continentali. Model TS850 był jednym z najlepszych opon zimowych w wielu innych rozmiarach. Testujący chwalili przede wszystkim zachowanie na mokrej nawierzchni i na błocie pośniegowym. Zgadza się to z założeniem producenta, opony są dedykowane na lżejszą zimę. W teście opony 225/45 R17 nie pojawiają się wcale. Powodem jest podobno opieszałość Continentala, który nie dostarczył opony do testu. Dziwi to tym bardziej, że w tym roku Continental wypuścił nowy bieżnik TS860, który nie widnieje jeszcze w wielu rankingach.

Poza brakiem jednego producenta dziwi niska pozycja Nokianów WR D4, które w jeździe na śniegu wypadły gorzej niż Hankook. Trochę trudno uwierzyć, zważywszy na przeznaczenie obu bieżników oraz ich rzeźbę. Osobiście najbardziej mnie jednak zdziwiła 3 pozycja Firestone Winterhawk 3. To naprawdę nie jest szałowa opona. Na lodzie miałaby być lepsza niż Pirelli? No trochę nie wierzę. Niestety nie udało mi się znaleźć dokładnych zasad robienia tego testu.

Na co na pewno warto zwrócić uwagę? Na te opony, które znalazły się w tym teście i w innych. Daje to dużą szansę na naprawdę fajne ogumienie, które nie zawiedzie w trudniejszej sytuacji. Goodyear, Pirelli czy Nokian Tyres powtarzają się prawie zawsze i dlatego warto je rozważyć w pierwszej kolejności.

Zobacz także najnowszy test opon zimowych w rozmiarze 225/45 R17 na blogu:

Test opon zimowych w rozmiarze 225/45 R17 ADAC oraz Auto Express

Przemysław Durczak Przemysław Durczak (48 Posts)

Z zamiłowania fotograf i fan szybkich samochodów. Specjalista od wszelkich zagadnień technicznych i nowinek branżowych.


Dodaj komentarz

2 komentarzy do "Test opon zimowych 225/45 R17"

Powiadom o
avatar
Sortuj wg:   najnowszy | najstarszy | oceniany
Bob
Gość

Dunlopy i GoodYeary są genialne zarówno jako zimówki jak i opony stryk cie letnie.6-lat przejeżdziŁem na Dunlopach SP Winter Sport 4 i powiem krótko – fantastyczne zimowe kapcie. PS na tych zimówkach nie warto poruszać się latem – to są typowe zimówki na niskie temperatury.Na lato stosuję genialne GoodYear Eagle F1 Asymmetric 2.

Tomek
Gość

Utwierdziliście mnie w przekonaniu i biorę Dunlop 🙂