Test opon zimowych 175/65 R14

Test opon zimowych 175/65 R14 jest jednym z najchętniej oglądanych z uwagi na popularny rozmiar. Modele takie jak Opel Corsa, Fiat 500 czy Mitsubishi Colt korzystają z opon o tym rozmiarze, lub bardzo podobnych zamienników. Auta miejskie, do jakich zaliczają się wymienione wcześniej samochody, stawiają specyficzne wymagania oponom zimowym. Taka opona musi ułatwiać wykopywanie się z zaspy na parkingu, ale także dobrze radzić sobie ze śliskim błotem pośniegowym i ukrytymi dziurami w jezdni.

Test opon zimowych 175/65 R 14 ADAC

Nazwa opony Ocena ogólna Sucho Mokro Śnieg Lód Hałas
Continental ContiWinterContact TS850 Polecane 4.9/6 5.1/6 4.8/6 4.8/6 3.9/6

Sprawdź
ceny

Dunlop SP Winter Response 2 Polecane 4.9/6 4.9/6 5/6 4.6/6 4/6

Sprawdź
ceny

Michelin Alpin A4 Polecane 4.9/6 4.5/6 4.8/6 4.7/6 3.2/6

Sprawdź
ceny

Firestone Winterhawk 3 Polecane 4.9/6 4.6/6 4.7/6 4.8/6 3.6/6

Sprawdź
ceny

ESA-Tecar Super Grip 7+ Dobre 4.9/6 4.4/6 4.6/6 4.5/6 3.5/6
Fulda Kristall Montero 3 Dobre 4.6/6 4.3/6 5/6 4.5/6 3.2/6

Sprawdź
ceny

Vredestein Snowtrac 3 Dobre 4.3/6 4.7/6 4.6/6 4.4/6 2.8/6

Sprawdź
ceny

Pirelli Winter 190 Snowcontrol Serie 3 Dobre 4.2/6 4.8/6 4.9/6 4.6/6 3/6

Sprawdź
ceny

Sava Eskimo S3+ Dobre 4.1/6 4.1/6 5/6 4.4/6 3.2/6

Sprawdź
ceny

Hankook Winter i*cept RS W442 Dobre 4.6/6 4/6 4.2/6 4.4/6 3/6

Sprawdź
ceny

Toyo Snowprox S943 Dobre 5.1/6 4/6 4.6/6 4.5/6 3.5/6

Sprawdź
ceny

GT Radial Champiro WinterPro Dobre 4.4/6 3.7/6 3.7/6 3.9/6 3.2/6
Cooper WeatherMaster SA2 Niedostateczna 5.1/6 2.1/6 3.3/6 3.5/6 3.2/6
Star Performer SPTS (Winter AS) Niedostateczna 4.1/6 2.1/6 3/6 2.7/6 3.1/6

Wyniki testu są zastanawiające. Continental i Michelin w tym rozmiarze proponują opony dedykowane tak naprawdę do samochodów ze średniego segmentu a zatem między innymi o większej mocy i na dłuższe trasy. Przy konkurencji, która jest niejako dedykowana do małych aut, TS850 i Alpin A4 powinny być maksymalnie w połowie stawki a tutaj niespodzianka, bo znalazły się w Top3. I w najważniejszych parametrach dosyć uciekli rywalom, pokazując świetną pracę na śniegu i na mokrej nawierzchni.

Kto uplasował się dalej? W połowie stawki można spotkać moje ulubione opony zimowe do miasta czyli Savę Eskimo S3+ i Fulda Kristall Montero 3, która niewiele odbiegają jakością od premium, ale cenowo wypadają zdecydowanie lepiej. Obie opony są też dosyć ciche i wytrzymałe, w sam raz do codziennej jazdy do pracy. Obie mają na tyle dużo kostek bieżnika, żeby wykopać się z niewielkiej zaspy, ale nie są w tym tak dobre jak Dębica Frigo 2 np. Nokian W+, którego w teście w ogóle nie ma.

Na co jeszcze można zwrócić uwagę? Pirelli SnowControl III jest nieco słabszym bieżnikiem niż bardzo fajna seria SottoZero III, nie mniej nadal jest to dobra opona. Nieco droga, ale Pirelli od jakiegoś czasu przyzwyczaja nas do sezonowych konkursów i bonów rabatowych, więc możliwe, że uda się tę cenę obniżyć.

Na samym końcu testu znalazł się Cooper, GT Radial i Toyo. W zasadzie jedynie ta ostatnia marka jest ciekawą propozycją, ale nie do jazdy codziennej, Toyo produkuje świetne opony ale sportowe, dosyć twarde i do miasta mało przydatne.

Wnioski? Test opon zimowych 175/65 R14 pokazuje to co już od dawna wiadomo – duże marki są w stanie tworzyć opony, które zdecydowanie odbiegają jakością od marek średnich i budżetowych. Ale zdarzają się opony, które wybijają się z tego trendu i oferuję więcej niż wskazuje na to cena, chociażby Fulda. Do codziennej jazdy tego typu „średniak” w zupełności wystarcza.

Przemysław Durczak Przemysław Durczak (48 Posts)

Z zamiłowania fotograf i fan szybkich samochodów. Specjalista od wszelkich zagadnień technicznych i nowinek branżowych.


Dodaj komentarz

1 Komentarz do "Test opon zimowych 175/65 R14"

Powiadom o
avatar
Sortuj wg:   najnowszy | najstarszy | oceniany
Tomasz
Gość

Kupiłem ostatnio opony zimowe Yokohama W.drive V905 i muszę przyznać , że spisują się rewelacyjnie 🙂 .