Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5

Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5 to asymetryczna opona typu UHP zaprojektowana w celu zapewnienia najwyższego poziomu bezpieczeństwa zarówno na mokrej jak i suchej nawierzchni latem. Według producenta do najważniejszych cech nowości na lato 2019 zaliczyć można krótką drogę hamowania na mokrej nawierzchni oraz wysoki komfort jazdy przy minimalnym hałasie. Nowe ogumienie opracowano w odpowiedzi na zapotrzebowanie szybko rozwijającego się segmentu produktów Ultra High Performance.

Opona Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5 to następca modelu Eagle F1 Asymmetric 3. Testy przeprowadzone przez producenta pokazują, że opona Asymmetric piątej generacji przewyższa swojego poprzednika pod wieloma względami. Dzięki zastosowaniu opatentowanej technologii Goodyear Active Braking skuteczność hamowania na mokrej nawierzchni poprawiła się o 4%. Wspomniana technologia polega na zwiększaniu powierzchni styku bieżnika z podłożem podczas hamowania. Kolejnym elementem odróżniającym Eagle F1 Asymmetric 5 od opon poprzedniej generacji jest innowacyjna mieszanka gumowa dzięki której poprawiła się niezawodność kontaktu opony z mokrą nawierzchnią. Udało się to osiągnąć nie idąc na kompromis względem zużycia i sterowności na suchej nawierzchni.

Innowacyjny Bieżnik Eagle F1 Asymmetric 5

Ważnym wyzwaniem podczas projektowania opon Eagle F1 Asymmetric 5 było zmniejszenie deformacji bieżnika powstających pod wpływem obciążeń bocznych. Udało się to osiągnąć w 100%, dzięki czemu poprawiła się m.in. dokładność reakcji opony na skręty kierownicy, sterowność i poziom przyczepności na suchej nawierzchni.

Opona Eagle F1 Asymmetric 5 wyposażona jest w asymetryczny wzór bieżnika. W porównaniu z poprzednikiem różnice w jego wyglądzie są praktycznie niezauważalne. Asymmetric 5 charakteryzuje się szerokimi rowkami drenażowymi, których zadaniem jest szybkie usuwanie wody sprzed czoła opony. Rowki poprzeczne ustawione pod precyzyjnym kątem zwiększają skuteczność rowków drenażowych w walce z aquaplaningiem. Ponadto odpowiedni kąt nachylenia rowków w blokach bieżnika ma na celu minimalizowanie deformacji bloków podczas hamowania, co stabilizuje kształt strefy kontaktu i zwiększa bezpieczeństwo na drodze.

Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5 w testach opon

2. miejsce test Autobild 2019 225/45 R17
1. miejsce test autobild 2019 225/55 R17
2. miejsce test Autobild 2019 245/45 R18
2. miejsce test Gute-Fahrt 2019 225/40 R18

Ile kosztuje Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5?

 

Adam (90 Posts)


Dodaj komentarz

Bądź pierwszy!

Powiadom o
avatar