Test opon letnich 2015 w rozmiarze 225/40 R18

Testy opon letnich od dawna pomagają kierowcą dobrać idealne opony do posiadanego auta, stylu jazdy, czy osobistych preferencji. Nie ma jednej opony uniwersalnej, która będzie po prostu najlepsza. Im mamy mocniejszy samochód (lub cięższą nogę) tym wybór właściwych opon do samochodu jest ważniejszy. Przy wyższej prędkości wystarczy nawet drobny poślizg i ryzyko wypadku znacznie wzrasta.

Niestety, opony do szybkiej jazdy mają pewną wadę. Ze względu na maksymalną przyczepność opona zużywa się zauważalnie szybciej niż w bieżnikach miejskich. Ale coś za coś.

Test opon letnich 2015 w rozmiarze 225/40 R 18

Nazwa opony Suma punktów (300 max) Zachowanie na mokrej nawierzchni Zachowanie na suchej nawierzchni
Goodyear Eagle F1 Asymetric 2 269 129 140

Sprawdź ceny

Pirelli P ZERO 263 134 129

Sprawdź ceny

Continental ContiSportContact 5 253 130 123

Sprawdź ceny

Dunlop SP Sport Maxx RT 246 113 133

Sprawdź ceny

Nokian zLine 246 116 130

Sprawdź ceny

Michelin Pilot Sport 3 245 121 124

Sprawdź ceny

Bridgestone Turanza T001 244 114 130

Sprawdź ceny

Yokohama Advan Sport V105 236 115 121

Sprawdź ceny

Falken Azenis FK453 233 110 123

Sprawdź ceny

Kumho Ecsta PS91 223 100 123

Sprawdź ceny

Vredestein Ultrac Vorti 216 93 123

Sprawdź ceny

Fulda SportControl 201 81 120

Sprawdź ceny

Cooper Zeon CS Sport 190 79 111

Sprawdź ceny

Westlake SA07 171 60 111

Na podium mamy Goodyeara, Pirelli i Continentala, Dunlop dopiero na 4 miejscu. Nie mniej, w 3 testach opon z 2015 roku w top 5 zawsze występują te 3 marki, co raczej dobitnie świadczy o ich prymacie w branży. Pirelli wypada nieco gorzej, ale niektóre konstrukcje tego producenta są nad wyraz udane. Tak jest właśnie w wypadku Pirelli P Zero, która jest najwyższym modelem od włoskiego producenta (nie licząc opon stricte sportowych), przeznaczonych do szybkiej jazdy.

W wypadku Goodyeara i Dunlopa mamy nieco bardziej „cywilne” czy też uniwersalne konstrukcje. Z dalszych miejsc warto jeszcze zwrócić uwagę na Michelin Pilot Sport 3, która też przeznaczona jest do sportówek i charakteryzuje się bardzo twardymi bokami. Może mocno ogranicza to komfort, ale przy wysokiej prędkości na równej drodze sprawdza się to świetnie.

Nasze typy?
Dunlop Sport Maxx RT – jedna z najchętniej kupowanych opon w tym segmencie, przede wszystkim bardzo cicha, o świetnej trakcji
Goodyear Eagle Asymetric – prawie klon Dunlopa jeżeli chodzi o właściwości jezdne
Pirelli P Zero – dla fanów naprawdę szybkiej jazdy, nie polecamy na codzienne wyjazdy do sklepu po bułki.

Przemysław Durczak Przemysław Durczak (48 Posts)

Z zamiłowania fotograf i fan szybkich samochodów. Specjalista od wszelkich zagadnień technicznych i nowinek branżowych.


Dodaj komentarz

4 komentarzy do "Test opon letnich 2015 w rozmiarze 225/40 R18"

Powiadom o
avatar
Sortuj wg:   najnowszy | najstarszy | oceniany
Michał
Gość

Mega dobry artykuł, od dawna szukałem tak dokładnie zebranych informacji na temat opon , a tu wszystko w jednym miejscu, coś świetnego, a możliwość sprawdzenia ceny, to super opcja!

Nowakegarage
Gość

Bez dobrze dobranych opon nie ma bezpieczeństwa na drogach! OD roku jeżdżę na wielo sezonówkach, polecam!

Good-goods
Gość

Brak odpowiednich opon może być tragiczny dla samochodu. Ostatnio widziałem, jak samochód dachował, ponieważ miał już letnie opony, przez które wpadł w poślizg…

Carfast
Gość

Kopalnia wiedzy! Odpowiednie opony to podstawa bez względu na porę roku.