Testy opon letnich od dawna pomagają kierowcą dobrać idealne opony do posiadanego auta, stylu jazdy, czy osobistych preferencji. Nie ma jednej opony uniwersalnej, która będzie po prostu najlepsza. Im mamy mocniejszy samochód (lub cięższą nogę) tym wybór właściwych opon do samochodu jest ważniejszy. Przy wyższej prędkości wystarczy nawet drobny poślizg i ryzyko wypadku znacznie wzrasta.
Niestety, opony do szybkiej jazdy mają pewną wadę. Ze względu na maksymalną przyczepność opona zużywa się zauważalnie szybciej niż w bieżnikach miejskich. Ale coś za coś.
Test opon letnich 2015 w rozmiarze 225/40 R 18
Nazwa opony | Suma punktów (300 max) | Zachowanie na mokrej nawierzchni | Zachowanie na suchej nawierzchni | |
Goodyear Eagle F1 Asymetric 2 | 269 | 129 | 140 |
Sprawdź ceny
|
Pirelli P ZERO | 263 | 134 | 129 |
Sprawdź ceny
|
Continental ContiSportContact 5 | 253 | 130 | 123 |
Sprawdź ceny
|
Dunlop SP Sport Maxx RT | 246 | 113 | 133 |
Sprawdź ceny
|
Nokian zLine | 246 | 116 | 130 |
Sprawdź ceny
|
Michelin Pilot Sport 3 | 245 | 121 | 124 |
Sprawdź ceny
|
Bridgestone Turanza T001 | 244 | 114 | 130 |
Sprawdź ceny
|
Yokohama Advan Sport V105 | 236 | 115 | 121 |
Sprawdź ceny
|
Falken Azenis FK453 | 233 | 110 | 123 |
Sprawdź ceny
|
Kumho Ecsta PS91 | 223 | 100 | 123 |
Sprawdź ceny
|
Vredestein Ultrac Vorti | 216 | 93 | 123 |
Sprawdź ceny
|
Fulda SportControl | 201 | 81 | 120 |
Sprawdź ceny
|
Cooper Zeon CS Sport | 190 | 79 | 111 |
Sprawdź ceny
|
Westlake SA07 | 171 | 60 | 111 |
Na podium mamy Goodyeara, Pirelli i Continentala, Dunlop dopiero na 4 miejscu. Nie mniej, w 3 testach opon z 2015 roku w top 5 zawsze występują te 3 marki, co raczej dobitnie świadczy o ich prymacie w branży. Pirelli wypada nieco gorzej, ale niektóre konstrukcje tego producenta są nad wyraz udane. Tak jest właśnie w wypadku Pirelli P Zero, która jest najwyższym modelem od włoskiego producenta (nie licząc opon stricte sportowych), przeznaczonych do szybkiej jazdy.
W wypadku Goodyeara i Dunlopa mamy nieco bardziej „cywilne” czy też uniwersalne konstrukcje. Z dalszych miejsc warto jeszcze zwrócić uwagę na Michelin Pilot Sport 3, która też przeznaczona jest do sportówek i charakteryzuje się bardzo twardymi bokami. Może mocno ogranicza to komfort, ale przy wysokiej prędkości na równej drodze sprawdza się to świetnie.
Nasze typy?
– Dunlop Sport Maxx RT – jedna z najchętniej kupowanych opon w tym segmencie, przede wszystkim bardzo cicha, o świetnej trakcji
– Goodyear Eagle Asymetric – prawie klon Dunlopa jeżeli chodzi o właściwości jezdne
– Pirelli P Zero – dla fanów naprawdę szybkiej jazdy, nie polecamy na codzienne wyjazdy do sklepu po bułki.
Dodaj komentarz
4 komentarzy do "Test opon letnich 2015 w rozmiarze 225/40 R18"
Mega dobry artykuł, od dawna szukałem tak dokładnie zebranych informacji na temat opon , a tu wszystko w jednym miejscu, coś świetnego, a możliwość sprawdzenia ceny, to super opcja!
Bez dobrze dobranych opon nie ma bezpieczeństwa na drogach! OD roku jeżdżę na wielo sezonówkach, polecam!
Brak odpowiednich opon może być tragiczny dla samochodu. Ostatnio widziałem, jak samochód dachował, ponieważ miał już letnie opony, przez które wpadł w poślizg…
Kopalnia wiedzy! Odpowiednie opony to podstawa bez względu na porę roku.