Test opon zimowych 2015/2016 w rozmiarze 225/50 R 17

Testy opon zimowych przeprowadza się od wielu lat. Od kilku, kiedy wzrosła świadomość wśród kierowców, dużo chętniej sięgamy po różne rankingi, żeby dobrać najlepsze produkty na własne potrzeby.

  1. Test opon zimowych 225/50 R 17 Autoklubu Republiki Czeskiej
  2. Test opon zimowych 225/50 R 17 według klientów sklepu OponyLux.pl
  3. Test opon zimowych 225/50 R 17 według GTU

W internecie można spotkać wiele mitów na temat opon zimowych, że najtańsze Dębice czy Kormorany są równie dobre jak dużo droższy Michelin, że jazda Zakopianką na oponach całorocznych jest w pełni bezpieczna, czy że Riken jest wykonany z tej samej gumy jak Michelin. Ile w tym wszystkim prawdy?

Typowy kierowca jeździ w życiu kilkoma samochodami, z różnymi rozmiarami opon, w różnych warunkach pogodowych i nie bardzo może powiedzieć, że jedna opona jest lepsza od drugiej – nie ma możliwości obiektywnego porównania. Przecież jak ktoś poleca Dębicę, bo „jeździ na niej całe życie” to nie znaczy, że Dębica jest dobra (skąd ma wiedzieć, jak się jeździ na czymś innym), ale że on jest z niej zadowolony.

Testy opon zimowych wykonywane są w kontrolowanych i starannie opisanych warunkach, które dają możliwość porównania konkretnych produktów. Jedynym problemem jest to, które opony dopuszczane są do testów a które nie.

BMW E60

Do przeprowadzenia testów najczęściej bierze się opony w najbardziej popularnych rozmiarach np. 195/65 R15 czy 225/50 R 17. O testach w mniejszych rozmiarach już pisaliśmy, teraz zajmiemy się większym. Rozmiar 225/50 R 17 swoją popularność zawdzięcza ciekawym samochodom, które standardowo go wykorzystują np. Audi A5 3.2 Quatro, Skoda Yeti czy też BMW E60.

Test opon zimowych 225/50 R 17 Autoklubu Republiki Czeskiej

Nazwa opony Ocena ogólna
(300 max)
Mokro
(100 max)
Sucho
(100 max)
Śnieg
(100 max)
Continental ContiWinterContact TS850 225/50 R 17 300,0 100,0 100,0 100,0

Sprawdź ceny

Michelin Alpin A4 225/50 R 17 294,6 96,6 100,2 97,8

Sprawdź ceny

Sava Eskimo HP 225/50 R 17 292,5 93,7 97,9 100,9

Sprawdź ceny

Goodyear UltraGrip 8 Performance 225/50 R 17 292,4 94,7 97,6 100,1

Sprawdź ceny

Kleber Krisalp HP2 225/50 R 17 284,6 87,6 98,2 98,8

Sprawdź ceny

Vredestein Wintrac Xtreme 225/50 R 17 283,0 87,7 98,1 97,2

Sprawdź ceny

Hankook Winter i*cept evo W310 225/50 R 17 279,7 84,5 98,6 96,6

Sprawdź ceny

Kormoran Snowpro B2 225/50 R 17 277,8 80,6 95,5 101,7

Sprawdź ceny

Ten test przeprowadzony w 2014 roku jest o tyle wyjątkowy, że pozwala nam porównać Kormorana do jednej z najlepszych opon do limuzyn – Continentala ContiWinterContact TS850. Jak widać, Kormoran odstaje w większości kategorii za wyjątkiem jazdy po śniegu (dzięki grubemu, kostkowemu bieżnikowi) oraz ceną – jest o połowę tańszy od opon marek premium. Nie mniej, jeżeli jeździmy po cywilizowanych drogach to opony takie jak Continental czy Michelin będą świetnym wyborem (oceniany bieżnik Alpin A4 został zastąpiony przez jeszcze lepszy A5).

Wyniki powyższego testu zostały potwierdzony rankingiem opon zimowych zrobionym przez AutoBild, o którym też już swego czasu pisałem. A jak wygląda praktyka? Które opony sami kierowcy oceniają jako najlepsze lub najchętniej kupują? W tej ostatniej kategorii wygrywają niestety opony najtańsze, ale tak jak w wypadku Kormorana są przypadki, kiedy taka budżetowa guma będzie równie dobra, jak premium.

Test opon zimowych 225/50 R 17 według klientów sklepu OponyLux.pl

Continental ContiWinterContact TS850 1. Continental ContiWinterContact TS850 225/50 R 17
Podstawowy bieżnik dla limuzyn i większych aut, optymalizowane na zimę w miastach świetnie radzą sobie z błotem pośniegowym. Opony są miękkie i bardzo komfortowe.

Sprawdź ceny >

 Nokian WR A3 2. Nokian WR A3 225/50 R 17
Jedna z lepszych opon śniegowych przeznaczona dla mocniejszych aut. Nie tak cicha i komfortowa jak konkurencja, ale za to bardziej przyczepna na głębokim śniegu i lodzie.

Sprawdź ceny >

 Michelin Alpin 5 3. Michelin Alpin 5 225/50 R 17
Również konstrukcja do większych miast i na dobre trasy, daje bardzo dobrą przyczepność na błocie pośniegowym i mokrej nawierzchni. Energooszczędna i niezawodna.

Sprawdź ceny >

 Fulda Kristall Control HP 4. Fulda Kristall Control HP 225/50 R 17
Nieco tańsza konstrukcja, o ciekawym, cichym bieżniku. Jak na swoją cenę opona daje ponadprzeciętne zachowanie na większości zimowych nawierzchni, w tym na błocie pośniegowym.

Sprawdź ceny >

 Goodyear UltraGrip 8 Performance 5. Goodyear UltraGrip 8 Performance 225/50 R 17
Nowość z 2014 roku jest jedną z najlepszych i najbardziej uniwersalnych opon zimowych. Dalsze miejsce w naszym rankingu wynika tylko z mniejszej popularności, nowości nie są tak chętnie kupowane.

Sprawdź ceny >

 Kormoran SnowPro B2 6. Kormoran Snowpro B2 225/50 R 17
Ta opona to klasyk. Produkowana pod nadzorem Michelin nie jest może najlepszą oponą na świecie, ale na głębokim śniegu radzi sobie zadziwiająco dobrze. Przy cenie zbliżonej do opon chińskich nie ma się co zastanawiać.

Sprawdź ceny >

 Dębica Frigo HP 7. Dębica Frigo HP 225/50 R 17
Jedna z najchętniej kupowanych opon zimowych w Polsce. Dobre zachowanie na głębokim śniegu i niska cena powodują, że Dębica jest od lat numerem jeden z rodzimym rynku.

Sprawdź ceny >

W naszym teście braliśmy pod uwagę przede wszystkim popularność wśród klientów, ale także opinie po zakupie jakie otrzymywaliśmy i testy przeprowadzone przez niezależne magazyny oponiarskie. Co otrzymaliśmy ostatecznie? Całkiem niezłą listę opon zimowych w rozmiarze 225/50 R 17, która powinna pomóc wybrać najlepszą dla konkretnego kierowcy oponę zimową. O tym jakimi kryteriami jeszcze się kierować pisałem w osobnym artykule, szczerze zachęcam do jego lektury.

Test opon zimowych 225/50 R 17 według GTU

Nazwa opony Jazda na śniegu Mokro Sucho
Continental WinterContact TS 850 225/50 R 17 63/80 70/80 46/60

Sprawdź ceny

Goodyear UltraGrip Performance Gen-1 225/50 R 17 64/80 69/80 43/60

Sprawdź ceny

Dunlop Winter Sport 5 225/50 R 17 62/80 68/80 44/60

Sprawdź ceny

Nokian WRD4 225/50 R 17 63/80 58/80 45/60

Sprawdź ceny

Michelin Alpin 5 225/50 R 17 61/80 67/80 41/60

Sprawdź ceny

Pirelli Sottozero 3 225/50 R 17 56/80 63/80 45/60

Sprawdź ceny

Semperit Speed-Grip 2 225/50 R 17 60/80 48/80 41/60

Sprawdź ceny

Vredestein Wintrac Xtreme S 225/50 R 17 55/80 46/80 45/60

Sprawdź ceny

Kilka lat temu kupowałem opony do własnego samochodu. Wybór padł na Nokiany WR G2, spodobał mi się bieżnik i to, że są bardzo dobre na śniegu. I faktycznie, wyjechałem na nich z każdej zaspy. Potężna zima z 2011 roku też nie była mi straszna. Problemy zaczęły się w 2013 i 2014 kiedy zima była słaba.

Okazało się, że jeżdżę w większości po mieście, po błocie, czasami też podróżuję autostradą. Bieżnik, który dawał mi dobrą przyczepność na śniegu hałasuje tak mocno, że rozmowa przez telefon była problemem, dodatkowo powodowała spory dyskomfort. Dlatego następnym razem wybiorę opony biorąc pod uwagę więcej kryteriów, niż tylko wygląd bieżnika, ważne jest także przeznaczenie.

Jakie opony wybiorę? Zobaczymy.

Przemysław Durczak Przemysław Durczak (48 Posts)

Z zamiłowania fotograf i fan szybkich samochodów. Specjalista od wszelkich zagadnień technicznych i nowinek branżowych.


Dodaj komentarz

7 komentarzy do "Test opon zimowych 2015/2016 w rozmiarze 225/50 R 17"

Powiadom o
avatar
Sortuj wg:   najnowszy | najstarszy | oceniany
High Class Rent
Gość

Już wiem co kupię. wielkie dzięki 🙂

jfaereka=====111
Gość
Jasne testują kormorany, czemu nie testują dębicy frigo? powiem tak, jeżeli byłyby testowane frigo rzetelnie wyszłoby, że są najlepsze na śniegu i lodzie. natomiast gorsze na mokrym. Tylko pytanie, czy na mokrym jest tak istotne w zimie kiedy mamy minusowe temperatury, wtedy nad ranem w szczególności robi się gołoledź przynajmniej w Polsce i jest ślisko. Nie róbmy jaj, wiadomo, że ten kto posmaruje lepiej ten wygrywa. Wiadomo ,że opona budżetowa nie może być lepsza od premium w testach bo kto kupi taką oponę. Ekonomia. Dębica ma hamowanie na mokrym jak hołubiona nokian hakkapelita r, albo vredestein, ale o tym nikt… Czytaj więcej »
Piotr
Gość

Witam, u mnie wybór padł na Nokian WR D4, samochód będzie służył głównie na nierównym terenie tzn. podjazd pod stok narciarski,wyjazd w góry. W drugim samochodzie którym jeżdżę do pracy głównie ekspresowką mam założony komplet Dębica Frigo 2 i jeżdżę juz na tej oponie 4 sezon i nigdy mnie nie zawiodła. Pozdrawiam

jan
Gość

Gdyby babcia byla dziadkiem to by miala wasy…
Nie jest mozliwe dobrac na 100% opone do warunkow zimowych jesli mieszkamy w europie ktora charakteryzuje sie zmienna pogoda zimowa.
Zupelnie inne opony sa potrzebne na mokre autostrady w dlugie trasy na odsniezone szlaki a zupelnie inne po sniegu w gorach czy na nieodsniezonej prowincji.
Mozna smialo zalozyc ze mieszkajac w duzym miescie potrzebny jest zawsze pierwszy typ a ten drugi sprawdzi sie na wsi.
Idealnie by bylo miec conajmniej 2 auta ktore posiadaly by opony z odmienna charakterystyka.

Tema
Gość

I jak? Jakie opony wybrałeś tym razem? Pozdrawiam