Hankook to jeden z największych producentów opon na świecie, wywodzący się z Korei południowej. W Polsce opony Hankook nie zdobyły jeszcze szerszej popularności, ale za granicą ich opony są dosyć chętnie kupowane. Do tej pory opony Hankooka były bardzo uniwersalne, nie za twarde, nie za miękkie, gdy klient nie miał dokładnych wymagań z reguły proponowałem właśnie Hankooka. Model Winter i*cept W442 RS był też w górnej połowie stawki większości testów zimowych (o testach zimowych z 2014 roku pisaliśmy tutaj). W tym roku Hankook wypuścił dwa nowe modele, dedykowane do małych i średnich aut, oraz do aut High Performance.
Hankook Winter i*cept RS2
Model RS 2 stanowi kolejny krok na ewolucji opony wprowadzonej do sprzedaży w 1997 roku. Najnowszy model został zoptymalizowany do jazdy po mokrej nawierzchni. Jest to podobne rozwiązanie do tego stosowanego od jakiegoś czasu przed Goodyeara czy Continentala – z uwagi na ocieplenie się klimatu opony zamiast na śnieg tworzy się na błoto pośniegowe i wodę. W porównaniu do modelu RS nowa opona ma aż o 149% więcej krawędzi, którymi wgryza się w śnieg, jak również szerokie, poprzeczne rowki, które minimalizują aquaplaning. Ma to odzwierciedlenie na etykiecie unijnej, gdzie Hankook ma oceny B lub C – jedne z najwyższych możliwych.
Oprócz zachowania na mokrej nawierzchni popracowano nad zwiększenie tarcia opony o asfalt. Powierzchnia styku jest większa o 5% względem starszego modelu a dodatkowe krawędzie oraz lamele 3D (starszy model miał lamele płaskie) powodują, że dużo łatwiej jest ruszyć na zaśnieżonej drodze.
Jakie są tego konsekwencje? Powyższe informacje otrzymaliśmy od Hankooka i wyglądają dosyć przekonująco, zwłaszcza w kontekście zwiększonej powierzchni styku opony z nawierzchnią. Są tego jednak pewne konsekwencje. Chropowaty bieżnik, pocięty dużą ilością rowków i lameli jest niestety dosyć głośny i mało efektywny paliwowo. Nie inaczej jest z Hankookiem Winter i*cept RS2, który osiąga w każdym rozmiarze 72 dB (dosyć dużo, chociaż nie tragicznie), oraz ocenę od C do F jeżeli chodzi o oszczędność paliwa (C jest jeszcze w miarę przyzwoitą oceną).
Jeżeli komuś powyższe wady nie przeszkadzają, to można się bliżej przyjrzeć temu modelowi. Hankook i*cept RS2 jest dostępny w rozmiarach na felgę od 14 do 16 cali. W mieście powinien się całkiem nieźle sprawdzić, zwłaszcza, że jest w dobrej cenie, ale na dłuższe trasy lub surową zimę polecam zdecydowanie innych producentów, chociażby Continentala lub Nokian Tyres.
Hankook Winter i*cept Evo 2
Podobnie jak model RS2 Evo 2 stanowi owoc długoletniej ewolucji (może stąd nazwa?). Opona dedykowana jest do samochodów o wyższych osiągach, do jazdy po trasie. W odróżnieniu jednak od opisywanego wcześniej modelu Evo 2 zoptymalizowano pod kątem prowadzenia i przyśpieszania na śniegu. Udało się to na tyle dobrze, że oceny unijne w tej kategorii wahają się od B do C, czyli praktycznie na szczycie tabeli.
Ciekawostką jest specjalnie zaprojektowany rowek na śnieg (opona jest asymetryczna), który odrzuca śnieg pod kół. Do nowego modelu wprowadzono lamele 3D (aktualny standard w oponach z górnej półki), zwiększono o 67% długość krawędzi czepnych (dzięki nim poprawiono zachowanie na śniegu) a także zwiększono aż o 11% powierzchnię styku gumy z asfaltem.
Podobnie jak w modelu RS 2 konsekwencją poprawek jest nadal dosyć duży hałas (72 dB) i słaba ocena za energooszczędność. Zważywszy na cenę modelu można się zastanowić, czy nie da się znaleźć lepszego wyjścia, chociażby pod postacią Nokiana WR A3, nie mniej dopiero testy pokażą, która z tych opon jest lepsza.
Model Hankook Winter i*cept RS 2 jest już dostępny w sprzedaży – sprawdzicie cenę tutaj.
Źródło: informacja prasowa Hankook
Artykuł powstał przy współpracy:
Dodaj komentarz
1 Komentarz do "Hankook Winter i*cept Evo 2 i Rs 2 – nowości 2015 roku"
Bardzo fajne oponki polecam.