Nowy model Maserati GranTurismo 2023 wyposażony zostanie w wyjątkowe opony UUHP Goodyear Eagle F1 SuperSport, które powstały dzięki zastosowaniu zaawansowanej wirtualnej symulacji.
Maserati GranTurismo 2023 to model, który wyróżnia się nie tylko sportowymi osiągami ale i niesamowitym luksusem. Dostępny będzie w dwóch wariantach wyposażenia, z silnikiem V6 twin-turbo o różnych poziomach mocy. Aby podkreślić mocny charakter samochodu, zdecydowano się zastosować specjalne opony UUHP Goodyear Eagle F1 SuperSport, które zostały opracowane we współpracy z włoskim producentem luksusowych samochodów sportowych przy użyciu zaawansowanej wirtualnej symulacji. Opony Eagle F1 SuperSport dedykowane dla nowego modelu Maserati będą oznaczone symbolem MGT, który potwierdza, że zostały opracowane specjalnie dla włoskiej marki. Opony Goodyear będą dostępne w dwóch rozmiarach: 265/30ZR20 (94Y) XL MGT dla przednich kół i 295/30ZR21 (102Y) XL MGT dla tylnych kół.
Opona opracowana przy użyciu wirtualnej symulacji
Maserati GranTurismo, to auto które charakteryzuje się wyjątkowym stylem, dlatego wymagał specjalnie zaprojektowanych opon. Dzięki zastosowaniu innowacyjnego podejścia przy projektowaniu opon możliwe było zmniejszenie liczby potrzebnych prototypów, co przyczynia się do bardziej zrównoważonego rozwoju wysokowydajnych modeli. Metoda wirtualnej symulacji umożliwia również obniżenie kosztów i zwiększenie efektywności. Goodyear jest jednym z pionierów zastosowania wirtualnej symulacji w procesie projektowania opon. Obecnie jest to nieodłączna część procesu opracowywania nowych bieżników zarówno do użytku drogowego, jak i na tor wyścigowy.
Jak w praktyce wygląda projektowanie opon?
Zamiast używać surowców do produkcji małych partii prototypowych opon, zaawansowane modele tworzone są w wirtualnym środowisku, gdzie przeprowadza się tysiące różnych obliczeń i kombinacji, eksperymentując za pomocą symulatora. Pozwala to zaoszczędzić na kosztach logistycznych związanych z tradycyjnymi testami.
„Obserwowanie rozwoju opony na potrzeby Maserati GranTurismo było ekscytującym doświadczeniem. Symulacja to obecnie integralna część naszych badań i rozwoju. Działania te miały kluczowe znaczenie dla określenia celów dla opon i pojazdów, zawężenia zakresu projektowania opon i zmniejszenia liczby fizycznych prototypów. Goodyear jest zaangażowany we wdrażanie nowych technologii i metod. Ten projekt z Maserati to studium przypadku tego, czego możemy spodziewać się w najbliższej przyszłości,” wyjaśnił Hans Vrijsen, dyrektor zarządzający Goodyear ds. opon osobowych na pierwsze wyposażenie.
„Jesteśmy zadowoleni ze współpracy z Goodyearem. Opony Eagle F1 SuperSport doskonale pasują do naszego nowego modelu GranTurismo, a rozwój opon przy użyciu wirtualnej symulacji był bardzo pomocny i ułatwił pracę zespołom badawczo-rozwojowymi obu stron,” dodał Stefano Sangermano, główny inżynier Maserati.
Seria opon Goodyear Eagle F1 SuperSport została stworzona specjalnie dla ultra-mocnych samochodów, zapewniając im doskonałe osiągi. Opony z tej linii opierają się na tej samej technologii rozwoju, co opony wyścigowe używane w najbardziej prestiżowych wydarzeniach na świecie, takich jak legendarne 24-godzinne wyścigi Le Mans. Dane i informacje zbierane podczas tych zawodów oraz opinie od zespołów wyścigowych są następnie wykorzystywane do tworzenia drogowej gamy opon Eagle F1 SuperSport, która zapewnia kierowcom doskonałą przyczepność, precyzyjne prowadzenie i stabilność zarówno na suchych, jak i mokrych nawierzchniach.
Goodyear to jedna z wiodących firm oponiarskich na świecie. Zatrudnia około 74 000 osób w 57 zakładach i 23 krajach na całym świecie. Dwa ośrodki innowacyjności Goodyear, zlokalizowane w Akron, Ohio i Colmar-Berg w Luksemburgu, koncentrują się na opracowywaniu najnowocześniejszych produktów i usług, które wyznaczają nowe standardy technologiczne i wydajnościowe dla całej branży.
Dodaj komentarz
Bądź pierwszy!