Jak już wielokrotnie wspominałem na łamach naszego bloga testy opon są świetną kopalnią wiedzy dla kupujących. Z reguły testy opon robi się dla najpopularniejszych rozmiarów, ale czasami organizacje testujące badają także mniej popularne rozmiary. W wypadku tego testu wzięto pod uwagę popularny rozmiar w większych limuzynach i wśród samochodów o nieco lepszych osiągach.
225/45 R 18 to rozmiar między innymi Mazdy 6. Czego od opon oczekują kierowcy tego typu samochodów? Przede wszystkim dobrej przyczepności przy wyższych prędkościach. Niektórzy zwiększonego komfortu a jeszcze inni małej głośności. Czyli nie ważne jaki samochód, różni kierowcy mają różne potrzeby. Na całe szczęście najnowszy test opon letnich ADAC jest na tyle szczegółowy, że można dobrać idealną oponę do swoich potrzeb.
Test opon letnich w rozmiarze 225/45 R17 z 2016 roku ADAC
Nazwa |
Sucho | Mokro | Aquaplaning boczny | Hałas | Opory toczenia | Trwałość | Cena |
# 1 miejsce Continental |
4,8/6 | 4,1/6 | 3/6 | 2,7/6 | 3,9/6 | 4/6 |
Sprawdź cenę
|
# 2 miejsce ESA |
4,3/6 | 3,5/6 | 3/6 | 2,9/6 | 4,7/6 | 3,7/6 | |
# 3 miejsce Pirelli |
4,1/6 | 4/6 | 3/6 | 2,9/6 | 3,9/6 | 3,7/6 |
Sprawdź cenę
|
# 4 miejsce Vredestein |
4,7/6 | 3,5/6 | 3/6 | 2,9/6 | 3,5/6 | 3,7/6 |
Sprawdź cenę
|
# 5 miejsce Hankook |
4,2/6 | 3,4/6 | 3,5/6 | 2,7/6 | 4,1/6 | 3,7/6 |
Sprawdź cenę
|
# 6 miejsce Sava |
3,8/6 | 3,6/6 | 3,5/6 | 3/6 | 3,6/6 | 5,2/6 |
Sprawdź cenę
|
# 7 miejsce Nokian zLine |
3,8/6 | 3,3/6 | 3/6 | 2,5/6 | 4/6 | 3,7/6 |
Sprawdź cenę
|
# 8 miejsce Yokohama |
4,8/6 | 3,3/6 | 3,5/6 | 2,5/6 | 3,3/6 | 4,5/6 |
Sprawdź cenę
|
# 9 miejsce Uniroyal |
3,2/6 | 3,5/6 | 3,5/6 | 2,5/6 | 4,3/6 | 3,5/6 |
Sprawdź cenę
|
# 10 miejsce Michelin |
4,7/6 | 3,7/6 | 3,5/6 | 3/6 | 3,8/6 | 3,2/6 |
Sprawdź cenę
|
# 11 miejsce Toyo |
4,4/6 | 3,1/6 | 3,5/6 | 2,7/6 | 3,6/6 | 3,2/6 |
Sprawdź cenę
|
# 12 miejsce Firestone |
4,8/6 | 3/6 | 3,5/6 | 2,2/6 | 3,8/6 | 4/6 |
Sprawdź cenę
|
# 13 miejsce Fulda |
3,1/6 | 3/6 | 3,5/6 | 3/6 | 4,2/6 | 4,7/6 |
Sprawdź cenę
|
# 14 miejsce Semperit |
3,5/6 | 3/6 | 3,5/6 | 2,6/6 | 4,4/6 | 4,2/6 |
Sprawdź cenę
|
# 15 miejsce GT Radial |
4,5/6 | 2,8/6 | 3/6 | 2,8/6 | 4/6 | 3,2/6 | |
# 16 miejsce Maxxis |
4,4/6 | 2,2/6 | 3,5/6 | 2,6/6 | 4/6 | 3,7/6 |
Myślę, że każdy, kto chociaż zerknął na powyższy test od razu zauważy pozycję drugą – ESA-Tecar. Jest to niemiecka firma, która zrzesza dealerów i serwisy samochodowe z całego świata. W związku z powiązaniami z branżą motoryzacyjną zabrali się także za produkcję opon. Kto faktycznie produkuje opony dla tej marki nie udało mi się ustalić. Czemu zasłużyła na aż drugie miejsce? Mimo sporej znajomości branży nie udało mi się znaleźć nikogo, kto jeździłby na tych oponach lub chociaż intensywnie nimi handlował. Ważne jest to, że z Pirelli P Zero wygrały w kategorii jazda na suchej nawierzchni oraz oszczędności paliwa, czyli generalnie najłatwiejszych.
Co mamy dalej? Vredesteiny, czyli kolejne opony dla samochodów sportowych. Świetny wynik w jeździe na suchej nawierzchni (podobnie jak Michelin Pilot Sport 3 i Yokohama Advan Sport V105), na mokrej nawierzchni jest już jednak nieco gorzej. Nieco dalej mamy Savę. Ciekawa sprawa, bo opona wygrała w kategorii najtrwalszej i ma też bardzo dobry wynik jeżeli chodzi o głośność. Do codziennej, spokojnej jazdy w sam raz.
Test opon ADAC pokazał też poziom opon jest bardzo wyrównany. O wyższym miejscu z reguły decydują inne kryteria niż zachowanie na mokrej nawierzchni takie jak głośność czy opory toczenia. Warto jednak dalej sprawdzać opony pod kątem własnych preferencji – Continentale będą dużo bardziej miękki niż Pirelli czy Michelin, z kolei Yokohama może być za głośna dla niektórych kierowców.
Dodaj komentarz
7 komentarzy do "Test opon letnich ADAC w rozmiarze 225/45 R17 z 2016 roku"
Dlaczego w tym blogu wszędzie są drobne błędy – „literówki”? nikt nie czyta po napisaniu?
Jeździłem na ContiSportContact2 dokładnie w tym rozmiarze, i muszę przyznać że były na prawdę świetne, ale dziwi mnie trochę brak Bridgestone Potenzy w zestawieniu, również bardzo dobra opona.
Niestety, ale najtańsze =/= najlepsze.
Prawie każdy szuka jak najtańszych opon.. A z tymi niestety ciężko o dobrą jakość.
W naszym społeczeństwie i tak najważniejszą rolę odgrywa cena, a najpopularniejsze są te z środkowego pułapu cenowego
W testach ADAC zawsze na pierwszym miejscu jest Continental, ciekawe dlaczego. Tak samo pozycja nr 2 – opony no name ale niemieckie:) Dopiero niżej jest trochę lepiej bo marki w miarę zaczęły być równo traktowane. Chociaż też są zaskoczenia moim zdaniem np Sava trwalsza od Yokohamy? Wolne żarty:) Nie mówię, że to zła opona, ale Yokohama z całą pewnością więcej wytrzyma. Widzę po aucie żony i jej AE50 od Yokohamy, jeździ dużo więcej ode mnie a opony ma w lepszym stanie:)
Świetny test. Na pewno przyda się osobie, która zamiera zmienić opony na nowe 🙂