Test opon letnich 245/45 R18 Auto Bild 2020

Rynek opon letnich jest bardzo rozbudowany, a asortyment w poszczególnych segmentach często przyprawia o niemały zwrót głowy. Próbując analizować taką różnorodność opon bardzo ważne jest zrozumienie, jakie cechy powinny mieć opony letnie aby zapewniały odpowiedni komfort i bezpieczeństwo.

Eksperci niemieckiego miesięcznika Auto Bild jak co sezon, dzięki organizowanym testom, pomagają wybrać odpowiednie opony do swojego auta. Dziś przedstawiamy test opon letnich 2020 w rozmiarze 245/45 R18.
W eliminacjach do testu udział wzięło 50 modeli opon z różnych segmentów cenowych. Podczas testów twarzą w twarz stanęły opony klasy premium z oponami marek zależnych. Opony do testu Auto Bild 2020 zostały zakupione w sieci detalicznej, a jako samochód testowy wykorzystano BMW serii 5. Na etapie selekcji przeprowadzono test bezpieczeństwa, który polegał na pomiarze skuteczności hamowania na suchej i mokrej nawierzchni w czasie którego wyeliminowano 30 modeli opon. Do finałowej 20 zakwalifikowały się następujące modele:

  • Apollo Aspire XP
  • Bridgestone Potenza S001
  • Continental PremiumContact 6
  • Dunlop Sport Maxx RT 2
  • Falken Azenis FK510
  • Firestone Roadhawk
  • Fulda SportControl 2
  • Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5
  • Hankook Ventus S1 evo³ (K127)
  • Kleber Dynaxer UHP
  • Kumho Ecsta PS71
  • Laufenn S Fit EQ+
  • Maxxis Victra Sport 5
  • Michelin Pilot Sport 4
  • Nexen N’Fera Sport
  • Nokian Powerproof
  • Toyo Proxes Sport
  • Uniroyal RainSport 3
  • Vredestein Ultrac Vorti
  • Zeetex HP 2000 vfm

Parametry analizowane podczas testu opon letnich Auto Bild 2020

Mokra nawierzchnia – W przeciwieństwie do testów selekcyjnych, skuteczność hamowania na mokrej nawierzchni mierzono tym razem przy prędkości 100 km/h. Różnica między najlepszym (Bridgestone) a najgorszym (Maxxis) wynikiem wynosiła ponad 7 m. Odporność na aquaplaning wszystkich testowanych opon była dosć wysoka. Przy poziomie wody 8mm opony traciły przyczepność powyżej prędkości 90 km/h. Opony Fulda i Zeetex to dwa modele, które poradziły sobie w tej konkurencji najgorzej. Najlepsze okazały się opony Bridgestone Potenza S001

Sucha nawierzchnia – Jeszcze do niedawna osiągnięte w aktualnym teście Auto Bild drogi hamowania wydawały się czyms bardzo odległym czy wręcz nieosiągalnym. W teście hamowania na suchej nawierzchni najlepsze wyniki osiągnęły opony Michelin Pilot Sport 4. Nieźle poradziły sobie również opony Zeetex. Jeżeli chodzi o sterowanie i dynamikę jazdy to tu królowały opony Vredestein, Continental i Michelin.

Prognozowany przebieg – W teście opon letnich Auto Bild 2020, oprócz klasycznych dyscyplin testowych znalazł się także prognozowany przebieg. Tak więc szacunkowy przebieg opon Continental wynosi prawie 45 000 km, podczas gdy opony Toyo, Maxxis, Zeetex i Kumho będą służyły znacznie krócej, pokonując tylko nieco połowę tej odległości. Oceniając przebieg opon letnich przez pryzmat ceny najmniej korzystnym wyborem będą produkty firm Bridgestone i Michelin.

Podsumowanie wyników testu opon letnich wrozmiarze 245/45 R18

Poniżej prezentujemy najnowsze wyniki testów opon letnich w rozmiarze 225/40 R18 przeprowadzonych przez ADAC.

Miejsce w teście Model opony Cena
1 Continental PremiumContact 6 245/45 R18 100 Y
2 Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5 245/45 R18 100 Y
3 Michelin Pilot Sport 4 245/45 R18 100 Y
4 Vredestein Ultrac Vorti 245/45 R18 100 Y
5 Apollo Aspire XP 245/45 R18 100 Y
6 Nexen N’Fera Sport 245/45 R18 100 Y
7 Falken Azenis FK510 245/45 R18 100 Y
8 Nokian Powerproof 245/45 R18 100 Y
9 Firestone Roadhawk 245/45 R18 100 Y
10 Fulda SportControl 2 245/45 R18 100 Y
11 Bridgestone Potenza S001 245/45 R18 100 Y
12 Hankook Ventus S1 evo3 245/45 R18 100 Y
13 Laufenn S Fit EQ + 245/45 R18 100 Y
14 Dunlop Sport Maxx RT2 245/45 R18 100 Y
15 Kleber Dynaxer UHP 245/45 R18 100 Y
16 Uniroyal RainSport 3 245/45 R18 100 Y

 

Adam (90 Posts)


Dodaj komentarz

2 komentarzy do "Test opon letnich 245/45 R18 Auto Bild 2020"

Powiadom o
avatar
Sortuj wg:   najnowszy | najstarszy | oceniany
Mario
Gość

Nie sądziłem że Dunlop będzie aż tak nisko.

Rankomat
Gość

Świetnie, że przeprowadzacie testy opon. W obecnych czasach, gdy stać nas na lepsze rozwiązania i wyższej klasy opony lubimy właśnie na takie postawić. Koszta wtedy są większe ale dzięki takim portalom, jak ten możemy upewnić się co, do naszego wyboru.