Test opon letnich UHP 225/45 R18 Auto Motor und Sport 2020

Eksperci niemieckiego miesięcznika Auto Motor und Sport w sezonie letnim 2020 postanowili przetestować opony w rozmiarze 225/45 R18 przeznaczone do aut wysokich osiągów. W teście porównawczym opon letnich 2020 konkurowało ze sobą 11 kompletów opon zakupionych w sieci detalicznej. Opony w rozmiarze 225/45 R18 pasują do aut takich jak: Audi A4, Fiat 500X, Honda HR-V, Mazda CX-3, Peugeot 3008, Seat Alhambra, Skoda Octavia, oraz BMW serii 3, którego używano jako auto testowe. Test opon letnich 2020 Auto Motor und Sport ma celu wskazanie, które opony UHP zapewniają najlepszą dynamikę jazdy i optymalny poziom bezpieczeństwa uwzględniając komfort i wydajność.

Wyniki testu opon letnich UHP 225/45 R18

Zgodnie z zasadami badania opony letnie przeszły serię testów na suchej i mokrej nawierzchni, podczas których sprawdzono m.in. skuteczność hamowania, sterowność, stabilność boczną, odporność na aquaplaning, a także komfort jazdy, komfort akustyczny. Co ciekawe na suchym asfalcie właściwości wszystkich testowanych opon okazały się być porównywalne podczas gdy na mokrej nawierzchni potrafiły się znacznie różnić. Najgorsze na mokrej nawierzchni okazały się opony marki Giti w przypadku których różnica w długości drogi hamowania w porównaniu z liderem wynosiła ponad trzy metry. Równie słabo poradziły sobie w kategorii przyczepność na zakrętach.

W pierwszej trójce znalazły się opony spełniające wysokie wymagania testerów, zapewniające najwyższy możliwy poziom bezpieczeństwa i wykazujące wysoką dokładność reakcji na skręty kierownicy.

Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5 225/45 R18 – miejsce 1

Zwycięstwo w teście opon letnich 2020 przypadło oponom Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5. Główne zalety modelu Eagle F1 Asymmetric 5 to przewidywalne zachowanie i łatwa kontrola na mokrych drogach, wysoka odporność na aquaplaning, krótka droga hamowania na suchym asfalcie, wysoki komfort jazdy oraz niski poziom hałasu. Jako minus eksperci wskazali nieco zwiększone opory toczenia.

Michelin Pilot Sport 4 225/45 R18 – miejsce 2

Opony Michelin Pilot Sport 4 to najdroższe opony w teście. Do zalet tego modelu eksperci AMS zaliczają bardzo dobrą przyczepność zarówno na suchej jak i mokrej nawierzchni oraz wysoką odporność na aquaplaning. Warto podkreślić, że opony letnie Michelin Pilot Sport 4 osiągnęły najkrótszą drogę hamowania na suchej nawierzchni.

Continental PremiumContact 6 225/45 R18 – miejsce 3

Opony PremiumContact 6 to według autorów testu bardzo zrównoważone pod względem osiągów opony. Do głównych zalet zalicza się dynamikę i bezpieczeństwo oraz przewidywalne zachowanie na drodze. Niestety w kategorii oporów toczenia i hałasu zewnętrznego opony PremiumContact 6 poradziły sobie już nieco gorzej.

Podsumowanie testu opon letnich 2020 w rozmiarze 225/45 R18

Poniżej prezentujemy najnowsze wyniki testów opon letnich w rozmiarze 225/45 R18 przeprowadzonych przez AMS.

Miejsce w teście

Model opony Cena
 1. Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5
225/45 R18 95 Y
 2. Michelin Pilot Sport 4
225/45 R18 95 Y
 3. Continental PremiumContact 6
225/45 R18 95 Y
 4. Pirelli P Zero PZ4
225/45 R18 95 Y
 5. Maxxis Victra Sport 5
225/45 R18 95 Y
 6. Bridgestone Turanza T005
225/45 R18 95 Y
 7. Nokian Powerproof
225/45 R18 95 Y
 8. Falken Azenis FK510
225/45 R18 95 Y
 9. Nexen N’Fera Sport
225/45 R18 95 Y
 10. Toyo Proxes
225/45 R18 95 Y
 11. Giti GitiSport S1
225/45 R18 95 Y

 

Adam (90 Posts)


Dodaj komentarz

Bądź pierwszy!

Powiadom o
avatar