Test opon zimowych 215/55 R17 – Auto Motor und Sport 2019

Małe SUV-y o jeden z najdynamiczniej rozwijających się segmentów rynku motoryzacyjnego w Europie. Dlatego całkiem naturalne wydaje się, że każdy szanujący się producent aut ma w tym gronie przynajmniej jednego przedstawiciela. Małe SUV-y takie jak Opel Mokka, Seat Ateca czy Skoda Karoq na stałe zagościły na szczytach list zestawień najpopularniejszych samochodów sprzedawanych w krajach europejskich. Auto Motor und Sport przeprowadził test opon zimowych w rozmiarze 215/55 R17 dla kompaktowych SUV-ów, którego wyniki przedstawiamy poniżej.

Jakie opony zimowe będą najlepsze do kompaktowego Suv-a?

Na to pytanie postanowili odpowiedzieć eksperci z niemieckiego czasopisma Auto Motor und Sport. Wybór padł na rozmiar 215/55 R17, w którym oferta dla kompaktowych SUV-ów jest bardzo szeroka i naprawdę jest z czego wybierać. Do testu opon zimowych 2019/2020 w rozmiarze 215/55 R17 oprócz znanych już modeli zakwalifikowano również kilka nowości z roku 2019 w tym: Bridgestone Blizzak LM005, Goodyear UltraGrip Performance + (plus) i Nokian WR Snowproof. Opony zimowe testowano na śniegu oraz na suchych i mokrych nawierzchniach sprawdzając m.in. przyspieszanie, hamowanie oraz działanie sił bocznych. Eksperci Auto Motor und Sport postawili sobie za cel odpowiedź na pytanie, który z testowanych modeli opon może pomóc małym SUV-om  poradzić sobie w zimowych warunkach.

Lista testowanych modeli opon zimowych w rozmiarze 215/55 R17:

  • Goodyear UltraGrip Performance Plus – nowość 2019/2020
  • Bridgestone Blizzak LM005 – nowość 2019/2020
  • Vredestein Wintrac Pro
  • Continental WinterContact TS 850 P
  • Michelin Alpin 6
  • Hankook Winter i * Cept evo2 W320
  • Falken Eurowinter HS01
  • Toyo Snowprox S954
  • Pirelli Winter Sottozero 3
  • Giti GitiWinter W1
  • Nokian WR Snowproof – nowość 2019/2020

Wyniki testu opon zimowych 215/55 R17

Goodyear UltraGrip Performance + (plus) – Zwycięzca testu

Do głównych zalet tegorocznej nowości – opony Goodyear UltraGrip Performance (+) plus zaliczyć można m.in. krótką drogę hamowania na suchej nawierzchni, dobre prowadzenie na mokrej nawierzchni i śniegu. Opony zimowe klasy premium Goodyear UltraGrip Performance Plus uzyskały w testach 8,9 punktu i ocenę bardzo dobrą.

Bridgestone Blizzak LM005 – 2 miejsce

Precyzyjna kontrola na zaśnieżonych i mokrych drogach. Przewidywalne zachowanie podczas zmiany kierunku jazdy oraz krótka droga hamowania to główne zalety opon Bridgestone Blizzak LM005 w rozmiarze 215/55 R17. Jako główną wadę ekspeci wskazali utratę przyczepności podczas pokonywania zakętów z dużą prędkością. Opony zimowe klasy premium Bridgestone Blizzak LM005 uzyskały w testach 8,8 punktu i również ocenę bardzo dobrą.

Vredestein Wintrac Pro – 3 miejsce

Opona Vredestein Wintrac Pro łączy w sobie atrakcyjne wzornictwo (stworzone we współpracy z biurem projektowym Giugiaro) i zaawansowaną technologię. Do zalet testowanego modelu  zaliczono bezpieczne i skuteczne hamowanie na mokrych i suchych nawierzchniach oraz bardzo dobrą przyczepność szczególnie podczas pokonywania zakrętów. Jako główną wadę wskazano nieznacznie zwiększoną drogę hamowania na śniegu oraz zwiększony opór toczenia. Opony zimowe Vredestein Wintrac Pro uzyskały w testach 8,3 punktu i również ocenę bardzo dobrą.

Continental WinterContact TS 850 P – 4 miejsce

Continental WinterContact TS 850 P to testowy wyjadacz, który od wielu lat zdobywa czołowe miejsca w rożnego typy testach opon. Nie inaczej było w tym roku. Mimo swojego wieku Continental WinterContact TS 850 P nadal może pochwalić się dobrymi osiągami, czego potwierdzeniem jest bardzo dobre 4 miejsce w tegorocznym teście Auto Motor und Sport. Do zalet modelu zaliczono stabilną jazdę na śniegu, bezpieczeństwo na suchej nawierzchni i łatwość prowadzenia na mokrym asfalcie. Nieco gorzej w porównaniu z nowszymi rozwiązaniami opony radziły sobie z hamowaniem na śniegu i suchym asfalcie. Opony zimowe Continental WinterContact TS 850 P uzyskały w testach 8,1 punktu i również ocenę bardzo dobrą.

Michelin Alpin 6 – 5 miejsce

Michelin Alpin 6 to zeszłoroczna nowość klasy premium. Producent reklamuję Alpin 6 jako oponę, której długość drogi hamowania i parametry jezdne stoją na równie wysokim poziomie od nowości do zużycia bieżnika. Jako zalety wskazano wysokie bezpieczeństwo podczas pokonywania zakrętów na mokrej nawierzchni oraz dobre właściwości jezdne na śniegu. Opony zimowe Michelin Alpin 6 uzyskały w testach 7,9 punktu i ocenę dobrą.

Podsumowanie wyników testu opon zimowych 215/55 R17

Miejsce w teście

Model

Ocena ogólna Auto Motor und Sport

1.

Goodyear UltraGrip Performance +

Bardzo dobra

2.

Bridgestone Blizzak LM005

Bardzo dobra

3.

Vredestein Wintrac Pro

Bardzo dobra

4.

Continental WinterContact TS 850 P

Bardzo dobra

5.

Michelin Alpin 6

Dobra

6.

Hankook Winter i*Cept evo2 W320

 Dobra

7.

Falken Eurowinter HS01

 Dobra

8.

Toyo Snowprox S954

 Dobra

9.

Pirelli Winter Sottozero 3

 Zadowalająca

10.

Giti GitiWinter W1

  Zadowalająca

11.

Nokian WR Snowproof

 Zadowalająca
Adam (90 Posts)


Dodaj komentarz

Bądź pierwszy!

Powiadom o
avatar